Sunday, June 6, 2010

Novelling: "Teh Ais Lemon" BTS

.: Interview Session with Maya :.

Wartawan: "Selamat datang cik Maya."

Wartawan: "Saya diberitahu yang kamu dan Flora berkawan?"

Maya: "Ya, memang kami kawan sejak kecil. Kami kenal ketika di tadika."

Wartawan: "Macam mana kamu berdua boleh berkawan? Saya tengok kamu berdua sangat berbeza."

Maya: "Saya selalu kena buli ketika di tadika. Flora selalu selamatkan saya. Saya ingat dia lelaki dan saya pernah menyimpan perasaan terhadap dia."

Wartawan: "Berapa lama baru kamu tahu dia perempuan?"

Maya: "Sejak dia bergaduh dengan Mukriz."

Wartawan: "Kenapa mereka bergaduh?"

Maya: "Mukriz larang saya berkawan dengan Flora sebab dia sangka Flora adalah budak lelaki."

Wartawan: "Oh..
Maya tinggal dengan siapa?"

Maya: "Saya tinggal dengan my dad, malique; and my brothers, Mukriz, Mirzan dan Muaqil."

Wartawan: "Ibu kamu?"

Maya: "Sudah meninggal."

Wartawan: "Oh maafkan saya cik Maya, saya tak tahu."

Maya: "Tak apa.."

Wartawan: "Saya tak bermaksud hendak membuat cik Maya bersedih. Saya ucapkan terima kasih kerana cik Maya sudi datang."

Bersambung..

No comments: