Monday, June 28, 2010

Novelling: "Teh Ais Lemon" BTS

.: Interview Session with Adiana :.

Wartawan: "Cik Adiana, boleh kita mula?"

Adiana: "Saya hanya ada 5 minit sahaja, so make it fast okay."

Wartawan: "Okay. Boleh ceritakan sedikit tentang watak Adiana?"

Adiana: "Dia seorang yang perasan diri dia perfect. Berlagak. Talk a lot, don't know when to stop. Agak mata duitan tapi dia bukan jenis kikis duit orang okay. Bercita-cita menjadi seorang usahawan yang berjaya. Suka mengusik orang. Suka kelentong cerita. Tidak suka pada binatang. Dia agak alergik dengan bulu. Parent sudah bercerai. Tapi saya lebih rapat dengan mama saya. I love her sebab dia yang support saya untuk buka bisnes. Papa saya kaki perempuan, I hate him. Saya tinggal dengan nenek dan moksu saya. Mereka ada kedai makan. Senang kata famili saya ni very the bisnes type. Erm, apa lagi?"

Wartawan: "Wow, belum tanya lagi dah jawab."

Adiana: "Time is precious darling."

Wartawan: "Oh okay, saya ingin tahu bagaimana Adiana dan Flora boleh kenal?"

Adiana: "Sama tempat belaja. Tapi lain bidang. Kenal pun sebab mama Flora dan nenek saya kenal antara satu sama lain."

Wartawan: "Mereka satu kampung ke?"

Adiana: "Ni mesti cerita dari Namie kan? Hahaha. Saya kelentong sikit. Bukan sekampung tapi masa wedding mama Flora, dia ambil catering dengan nenek saya."

Wartawan: "Kamu tak suka Namie ke?"

Adiana: "Mana ada saya tak suka dia, cuma saya musykil. Saya rasa Namie suka kat adik saya."

Wartawan: "Kamu ada adik?"

Adiana: "Adik kembar, Adrian. Eh okaylah cik wartawan, time to go. Catch up later."

Wartawan: "Er, okay terima kasih banyak-banyak."

Bersambung..

No comments: